لطفا صفحه دستگاه خود را بچرخانید


رشد عضلات، کاهش چربی‌ها و افزایش باروري از اثرات مثبت مصرف ماده فوليستاتين مي‌باشد.

رشد عضلات، کاهش چربی‌ها و افزایش باروري از اثرات مثبت مصرف ماده فوليستاتين مي‌باشد.

فولیستاتین یک پروتئین است که به طور طبیعی ساخته می‌شود. بدن شما از آن برای کنترل متابولیسم، رشد عضلات و افزایش باروری استفاده می‌کند. افزایش فولیستاتین به افزایش ساخت ماهیچه کمک می‌کند و در عين حال می‌تواند به سوختن مقدار قبل توجهی از چربی بدن کمک کند. فولیستاتین همچنین می‌تواند سلامت جنسی را بهبود بخشد.

شما می‌توانید فوليستاتين را به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی و یا از طريق مصرف مکمل‌های غذایی برای فواید بيشتر، افزايش دهيد. در ادامه جزئیاتي در اين مورد بیان مي‌کنيم.

 

راز فوليستاتين

 

فولیستاتین یک راز خوب در جامعه ورزشکاران و بدنسازان است. دانش مربوط به این پروتئین با ارزش، نسبتا جدید است اما با توجه به تحقیقات محدود انساني، مکمل فولیستاتین می‌تواند حتي تا 200 درصد رشد ماهیچه را افزایش دهد. علاوه بر اين، به شما کمک می‌کند که چربی بدن خود را کاهش دهید و نيز باروری خود را افزایش دهید چه مرد باشید چه زن.

بدن شما به طور طبیعی فولیستاتین می‌سازد. این پروتئینی است که در حين فعاليت بدني فعال می‌شود و نقش مهمی در کمک به قوی شدن عضلات ايفا می‌کند. اگر شما سطح فولیستاتین خود را به صورت آگاهانه (به وسیله افزایش طبیعی آن و یا به وسیله مکمل) کنترل کنید می‌توانید نتایج بسیار بیشتری در باشگاه ببینید.

در این مقاله هر چیزی که در مورد فولیستاتین نیاز دارید بدانید از جمله این که چگونه کار می‌کند، چگونه سطح آن در بدن خود افزایش دهید و همچنین ليست بهترین منابع فولیستاتین بیان شده است.

 

چگونه فولیستاتین به  عضله‌سازي و سوزاندن چربي‌ها کمک مي‌کند؟

 

آیا تا به حال یک گاو نر آبی بلژیکی دیدید؟ حيوانات بسیار غول‌پیکر با عضلاتی قابل توجه! گاوهای نر بلژیکی به لطف جهش ژنتیکی که پروتئین میوستاتین را کاهش می‌دهد، افزايش زيادي در حجم ماهیچه خود دارند. سرعت سوختن چربی نیز در آن‌ها بالاست. بدن انسان هم دارای میوستاتین است و همان نقش را در بدن شما دارد که در گاو نر بلژیکی انجام می‌دهد: "رشد عضله را متوقف می‌کند." هنگامی که سطح میوستاتین بالاست بازسازی عضلات متوقف مي‌شوند.

اگر بتوانید عملکرد میوستاتین را متوقف کنید. عضلات شما به سرعت رشد خواهد کرد. شما افزایش چشمگیری در قدرت و سایز عضلات خواهید دید. اینجاست که فولیستاتین وارد می‌شود. مشابه بدن گاو نر بلژیکی که به طور طبيعي میوستاتین را مسدود کرده و به عضلات اجازه رشد سریع را مي‌دهد.

فولیستاتین ترکیباتی را هم که متابولیسم بدن شما را کاهش می‌دهد و به سیستم تولید مثل شما آسیب می‌زند را نيز مسدود می‌کند. فولیستاتین با مسدود کردن پروتئيني به نام اکتيوين، می‌تواند ميزان باروری و سوختن چربی‌ها را افزایش دهد.

حال که به نقش مهم اين ماده پي برديم، بهتر است به جزئيات اثر فوليستاتين روي بدن بپردازيم.

 

مزایای فولیستاتین

 

اثر فوق‌العاده فولیستاتین در ساخت عضلات

 

در مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شد، گروهي از افراد سالم انتخاب شدند و به مدت هشت هفته، به نيمي از آن‌ها فولیستاتین و به نيمي ديگر، يک داروي بي اثر داده شد. در اين مدت هر دو گروه (که از نوع داروي خود بي خبر بودند) یک برنامه بلندکردن وزنه را انجام دادند. در افرادي که فولیستاتین مصرف کرده بودند، 44 درصد از میواستاتین بدن سرکوب شده بود که باعث رشد سه برابري عضلات در اين افراد نسبت به گروه دوم شده بود.

مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که اپی‌کاتچین (ترکیبی که فولیستاتین را افزایش می دهد) تزريق کردند، تنها پس از یک هفته، افزايشي در قدرت بدني خود داشتند.

متاسفانه مطالعات انسانی دیگری در مورد اين ماده وجود ندارد، چون بحث جدیدي است. با این حال، تعداد زیادی از تحقیقات حیوانی وجود دارد. افزایش فولیستاتین در جوندگان باعث افزایش عضلات آنها می‌شود و باعث می‌شود که آن‌ها چربی از دست بدهند، حتی اگر هم زمان یک رژیم غذایی چاق کننده هم داشته باشند. در ميمون‌ها نيز اثر مثبت اين ماده در افزايش قدرت و رشد ماهیچه ثابت شده است.

البته اين نکته هم لازم به ذکر است که جذب فولیستاتین، به تنهايي باعث نمی‌شود که بدن انسان هم همانند گاوهاي بلژيکي عضلات درشتی بسازد. وقتی که فولیستاتین جذب شده مصرف شده و تحليل رود، بدن شما هنوز هم میوستاتین تولید می‌کند. با اين حال استفاده از آن به یک شیوه هدفمند همراه با یک برنامه ورزشی منظم، مي‌تواند یک دستورالعمل سریع برای رشد ماهیچه می‌باشد.

 

کمک فولیستاتین در سوزاندن چربی‌ها

 

هیچ تحقیق خوبی در مورد اثر اين ماده بر سوزاندن چربی وجود ندارد. با این حال دو مطالعه نشان داده‌اند که مصرف آن در موش‌ها باعث افزایش چربي سوزي و کاهش سلول‌های چربی می‌شود حتی زمانی که رژیم غذایی چاق کننده داشته‌اند.

 

اثر مثبت فولیستاتین بر بهبود باروری در مردان و زنان

 

کاملا مشخص نیست که چگونه فولیستاتین بر باروری تاثیر می‌گذارد، اما شواهد موجود نشان می‌دهد که سطوح بالای آن می‌تواند انسان را بارورتر کند.

فولیستاتین از فعالیت ترکیباتی که با افزایش تدریجی سن، باعت پیری سيستم تولید مثل می‌گردند جلوگیری می‌کند. فولیستاتین بالا از حاملگی سالم و تولد مثل سالم حمایت کرده و هورمون درمانی در دوران یائسگی نيز با بازيابي فولیستاتین از بين رفته بدن، بسیاری از عوارض جانبی يائسگي را کاهش می‌دهد.

ديده شده است که اسپرم‌هاي با کیفیت بالا، سرشار از فولیستاتین هستند. اگرچه تحقیقات کافی برای اثبات قطعي بهبود باروري مردان با افزایش اين ماده وجود ندارد.

 

چگونه فولیستاتین را به طور طبیعی افزایش دهیم؟

 

شما دو گزینه برای افزایش ايمن سطح فولیستاتین داريد: ورزش و غذاهاي حاوي اين ماده

براي توليد اين ماده توسط خود بدن بايد تمرینات سریعی داشته باشید. ورزش به خصوص تمرینات قدرتی سطح فولیستاتین را به صورت طبیعی افزایش می‌دهد و میوستاتین را کاهش می‌دهد که منجر به رشد ماهیچه می‌شود. اگر می خواهید فولیستاتین را بیشتر افزایش دهید. تمرینات قدرتی را با روزه‌هاي متناوب همراه کنيد. مردان سالمي که در حالت گرسنکی (بدون غذا) ورزش می‌کردند افزايش قابل توجهي در سطح فولیستاین خود داشتند.

 

تغذيه مناسب براي افزايش فوليستاتين

 

ایزوفلاونهای سویا و اپي‌کاتچين دو ماده‌اي هستند که در چندین غذای معمول یافت می‌شوند و می‌توانند به طور طبیعی باعث افزایش سطح فلوستاستین در بدن شوند. از جمله اين غذاها، شير سويا و دانه سويا مي‌باشند.

 

زرده تخم مرغ بارور شده بخورید

 

زرده تخم مرغ بارور شده شايد ناخوشایند به نظر آید، اما غذايي بی خطر و بسیار عالی می‌باشد. تخم‌های بارور شده حاوی مقدار بسیاری فولیستاتین هستند. افرادی که رشد سه برابر ماهیچه در هشت هفته داشتند مقدار اضافی تخم بارور شده مصرف می‌کردند.

 

مقدار بیشتری اپی‌کاتچین بخورید

 

اپی‌کاتچین یک آنتی اکسیدان می‌باشد که سطح فولیستاتین را افزایش می دهد. مواد زير داراي اپي‌کاتچين هستند:

  • پودر کاکائو که بهترین منبع اپی‌کاتچین است

  • شکلات تلخ

  • چای سبز

  • شاه توت

  • تمشک

این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سطح فولیستاتین خود را افزایش دهید.

 

مکمل فولیستاتین

 

در کنار اين موارد راه موثر ديگر برای افزایش فولیستاتین را مي‌توان مصرف مکمل دارويي آن دانست، اما با توجه به اين که تحقيقات مربوط به آن همچنان ادامه دارد، در اين مقاله، به تزريق مکمل توصيه نمي‌کنيم. در صورتي که اطلاعات بيشتري در مورد اين ماده جمع آوري کرديد و يا مشورتي با يک متخصص داشتيد، مي‌توانيد به مکمل هم فکر کنيد.

 

 

هميشه سالم و تندرست باشيد. پونه‌سا




آخرین بروزرسانی در 1398/02/27-09:23

اشتراک گذاری :
مطالب مرتبط با موضوع
این مقاله دارای 3 موضوع مشابه می باشد

تمامی حقوق برای شبکه مجازی
سلامت و درمان ایران محفوظ می باشد

پونه سا - افزايش قدرت باروري با فولیستاتین